Don Quijote jako obchodník? Ano, pokud je fascinován. Tento největší vizionář ze všech 16 socionických typů funguje a pracuje pouze v případě, že je daným produktem fascinován. V tuto chvíli chrlí nadšením, mává rukama a vysvětluje principy a souvislosti daného produktu a jeho užitek pro lidi. Přemýšlí globálně a dokáže vidět i přínos dané věci po lidstvo (pokud tam samozřejmě je).
V normálním stavu může působit introvertně, nicméně v nadšení z něčeho nového se nemůže ovládnout :). Potřebuje nové podněty a často potřebuje vnější motivaci.
Pokud máte mezi svými přáteli Don Quijota, může se stát, že vám každou návštěvu bude nadšeně vyprávět o něčem novém :). „Chvíli nepostojí“ a dokáže toho vyzkoušet opravdu mnoho. Někdy můžete mít pocit, že snad u ničeho nevydrží dlouho. A máte pravdu.
V obchodním týmu zastává funkci tvořitele nápadů, ideí a nových cest. Praxe už ho tolik „nebere“ a rutina je pro něj sprosté slovo. Po nějakém čase si můžete všimnout, že více mluví než činí.
Spíše než jako obchodník se hodí pro nalezení nových možností a nápadů. Pokud ho ve svém obchodním týmu máte, může vás stát hodně úsilí a výsledkově se nemusí „vyplatit„. V tom případě mu dejte mu na starost vzdělávání a školení, tam se vyžije více než v praxi s klienty.
Zkrátka a dobře Don Quijote jako obchodník dlouhodobě nejspíš nebude, svůj potenciál uplatní daleko lépe jinde.